کد خبر: ۲۲۷۶۳
|
۲۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید سالانه ۶ هزار دستگاه هوشمند تصفیه و ضدعفونی کننده هوا |مذاکره با امارات، ترکیه، آذربایجان، عمان برای صادرات

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آنیک فن آوری انیل، با بیان اینکه این دستگاه هوشمند تصفیه و ضدعفونی کننده هوا دارای اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه هوشمند است، گفت: این دستگاه بر روی باکتری‌ها و قارچ‌ها اثر گذار است به طوریکه هرگونه فضای مسقفی که در آن تردد وجود داشته باشد دستگاه‌های ما قابل استفاده است.

هدایت غلامی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آنیک فن آوری انیل، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در حوزه فناوری نانو خدماتی را ارئه می‌کند، اظهار کرد: به همین منظور دستگاه تصفیه و ضدعفونی کننده هوا را با فناوری نوین طراحی و تولید کردیم. این دستگاه به کمک ۵ فناوری هوا را ضدعفونی می‌کند.

وی تصریح کرد: دستگاه آنیک با استفاده از فیلتراسیون پنج مرحله‌ای شامل پیش فیلتر اولیه، پلاسمای سرد اتمسفری، سیستم نانو فتوکاتالیستی، فیلتر هپا غنی‌شده با ذرات نانو نقره و میکرو اکسید تیتانیوم و فیلتر نانوکربن فعال قابلیت حذف تمامی میکروارگانیسم‌ها، گاز‌های آلاینده هوا، میکروب‌ها، قارچ‌ها، باکتری‌ها، ویروس‌ها به‌ویژه ویروس کرونا را دارد.

غلامی افزود: همچنین این دستگاه یک مدار هوشمند شده است که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند با سنسور‌ها و ریزپردازنده‌ای که دارد محیط اطراف را آنالیز می کند. دما، درصد رطوبت وگاز‌های آلاینده وکیفیت هوا را آنلاین رصد و از طریق نمایشگر نشان می‌دهد؛ بنابراین این اعداد و ارقام عملکرد متغیر دارد یعنی هوشمندانه هوای محیط را کم و زیاد می‌کند حتی اگر دستگاه خاموش باشد و آلاینده هوا از حدمجاز بیشتر شود خوبخود روشن می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این دستگاه دارای اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه هوشمند است، گفت: دستگاه آنیک دارای بدنه تجدید پذیر و دوستدار محیط زیست، هوشمند شده با پنج سنسور شامل دما، درصد رطوبت، گاز‌های آلاینده، کیفیت هوا و ایمنی احتراقی است تا جاییکه قابلیت تعویض فیلتر آسان، کم مصرف و کم صدا، دارای مود‌های پیش فرض، اتوماتیک و دستی، تایمر بر حسب دقیقه و ساعت، قابلیت اعلام زمان تعویض فیلترها، بادوام، کم هزینه و با بازدهی بالا، مصرف برق کمتر و ۱۸ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش را نیز دارد. وی ادامه داد: این دستگاه آزمون‌ها و ارزیابی‌های قابل توجهی را در دانشگاه‌های تراز اول کشور، آزمایشگاه‌های مورد تأئید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع، ستاد نانو و سازمان محیط زیست کشور پشت سر گذاشته است.

تولید سالانه ۶ هزار دستگاه هوشمند تصفیه و ضدعفونی کننده هوا |مذاکره با امارات، ترکیه، آذربایجان، عمان برای صادرات

مدیر این شرکت دانش بنیان افزود: تمامی دستگاه‌های آنیک به گونه‌ای طراحی و ساخته شده اند که هیچگونه آسیبی به محیط، انسان و سایر جانداران وارد نساخته و امکان حضور انسان در کنار دستگاه به صورت مداوم، همواره فراهم است.

غلامی اضافه کرد: حدود سه سال و نیم است که بر روی تصفیه هوا کار انجام داده ایم به طوری که دستگاهی را تولید و طراحی کرده‌ایم که در منازل به کاهش میزان آلودگی هوا کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در دوره کرونا بخش ضدعفونی کننده هم نیز به فناوری‌های دستگاه اضافه شده است افزود: بر روی باکتری‌ها و قارچ‌ها دستگاه ما اثر گذار است به طوریکه هرگونه فضای مسقفی که در آن تردد وجود داشته باشد دستگاه‌های ما قابل استفاده است.

غلامی ادامه داد: دستگاه در سه حالت کار می‌کند و لذا به کمک سنسور‌های دستگاه میزان کیفیت هوا و میزان گاز‌های آلاینده را پایش می‌کنیم، اپلیکیشن انحصاری را برای دستگاه طراحی کردیم که قابل نصب بر روی گوشی‌های همراه است، دستگاه تصفیه هوا در مبارزه با کرونا اثر گذار است و تمامی استاندارد‌ها و مجوز‌های لازم را کسب کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان آنیک فن آوری انیل، گفت: یکی از اهداف این شرکت تولید علم و ادغام آن با نوآوری در محصولاتی است که می‌توانند به بهترین شکل ممکن در زندگی انسان‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. از آنجاکه امروزه بیش از پیش در معرض انواع آلاینده‌های مضر، ویروس‌ها، باکتری‌ها، میکروب‌ها و قارچ‌ها قرار گرفته‌ایم؛ گروه آنیک با بهره‌گیری از جدیدترین روش و با توجه به نیاز جامعۀ امروز، دستگاهی با قابلیت‌های منحصر بفرد تولید نموده تا گامی در جهت پیشرفت کشور و حفاظت از سلامت هموطنان برداشته‌باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف مهم آنیک بهبود کیفیت زندگی انسان‌ها از طریق کنترل و جلوگیری از انتشار انواع میکروارگانیزم‌های موجود در هوا و سطوح نظیر ویروس کرونا است که این روز‌ها موجب نگرانی جهانیان شده‌است.

غلامی اظهار کرد: هم اکنون این دستگاه در نهاد‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید شرکت‌های دیگری در این عرصه ورود پیدا کرده باشند، اما ما تمامی مجوز‌های مورد نیاز را دریافت کردیم. همچنین دارنده تنها دستگاه هوشمند در کشورهستیم.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی و تعهدی که داریم حدود ۶ هزار دستگاه در سال است. اما در حال حاضر بخاطر امکانات و تجهیزات میانگین ظرفیت سالانه هزار و ۲۰۰ دستگاه است.

غلامی یادآور شد: کیفیت دستگاه همه دیتا و داده‌های دستگاه تولیدی واقعی بوده به طوری که هم اکنون یک تیم آرندی قوی در این حوزه داریم که کار شبیه سازی و مدل سازی روی دستگاه را انجام می‌دهند. دستگاه‌های تولیدی تحت برند شیائومی، سامسونگ وال جی بیشتر جنبه ظاهری دارند و مردم بیشتر بخاطر برند از آن‌ها استفاده می‌کنند در حالی عملکرد قابل قبولی ندارند شاید ۴۰ درصد در واقعیت عملکرد داشته باشند، اما دستگاه ما فقط روی ویروس کرونا تست انجام شده حدود ۹۵ درصد تاثیرگذاری روی ویروس کرونا داشته است. همچنین قابلیت حذف ۹۹.۹ درصدی باکتری‌ها در هوا و محیط، قابلیت حذف ۹۴ درصدی ذرات جامد معلق در هوا (ریزگرد‌ها و غبار)، قابلیت ۶۷ درصدی کاهش آلاینده‌های گازی در هوا، قابلیت کاهش ۷۰ درصدی بو‌های نامطبوع محیط، قبولی در آزمون ایمنی الکتریکی و سازگاری مغناطیسی (EMC، IEC)، قبولی در آزمون آلودگی صوتی مجاز (نویز و پارازیت) و نتایج موفقیت‌آمیز در ارزیابی‌های میکروسکوپی و ماکروسکوپی بر مواد و تجهیزات مورد استفاده در داخل دستگاه را دارد.

وی تأکید کرد: همچنین قیمت این دستگاه نسبت به مشابه خارجی قیمت پایین تری دارد. در نظر داریم که سبد محصولات تولیدی را توسعه دهیم. دسته بندی اصلی ما تولید ۱۵ محصول مختلف است به همین منظور کار تحقیق و توسعه ان‌ها در دست اقدام بوده و براساس نیاز به مرور زمان تولید خواهد شد.

غلامی خاطرنشان کرد: مذاکراتی با امارات، ترکیه، آذربایجان، عمان برای صادرات این دستگاه انجام شده است، اما متاسفانه امکان خارج کردن این دستگاه‌ها به دلیل مسائل سیاسی و تحریم وجود ندارد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی